Mon Oct 05, 2020 2:50 pm by atc98092
"No server detected" is usually either a network or firewall problem. The TV and the Serviio computer must be on the same network, and if one or both are using WiFi the wireless access point/router must allow wireless devices to see each other. Many access points have a setting that blocks wireless connections from doing anything other than reaching the Internet. It's done for security but can be a problem when you desire your wireless devices to have full access to your network. Are either on wireless?
If nothing on your network can see Serviio, it's possible that something on the Serviio computer is blocking it from the network. This is usually a firewall, but anti-virus programs can do it as well. Can anything else on your network see Serviio?
Translated with Bing Translate
« Aucun serveur détecté » est généralement un problème de réseau ou de pare-feu. Le téléviseur et l’ordinateur Serviio doivent être sur le même réseau, et si l’un ou les deux utilisent le WiFi le point d’accès sans fil / routeur doit permettre aux périphériques sans fil de voir les uns les autres. De nombreux points d’accès ont un paramètre qui empêche les connexions sans fil de faire autre chose que d’atteindre Internet. C’est fait pour la sécurité, mais peut être un problème lorsque vous désirez que vos appareils sans fil aient un accès complet à votre réseau. Sont soit sur le sans fil?
Si rien sur votre réseau ne peut voir Serviio, il est possible que quelque chose sur l’ordinateur Serviio le bloque du réseau. Il s’agit généralement d’un pare-feu, mais les programmes anti-virus peuvent le faire aussi. Est-ce que quelque chose d’autre sur votre réseau peut voir Serviio?
Traduit avec Bing Translate
Dan
LG NANO85 4K TV, Samsung JU7100 4K TV, Sony BDP-S3500, Sharp 4K Roku TV, Insignia Roku TV, Roku Ultra, Premiere and Stick, Nvidia Shield, Yamaha RX-V583 AVR.
Primary server: AMD Ryzen 5 5600GT, 32 gig ram, Windows 11 Pro, 22 TB hard drive space | Test server: Intel i5-6400, 16 gig ram, Windows 10 Pro
HOWTO: Enable debug logging HOWTO: Identify media file contents